Social Icons

Pages

Followers

09 September 2008

Perutusan Tuan Presiden - sempena Ramadhan 1429h

YAA,YA,Tuan dan Puan Sekelian

Assalamualaikum w.b.th

Segala Pujia-pujian bagi Tuhan Sekelian Alam.Selawat dan Salam keatas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w dan Para Sahabat Baginda keseluruhannya.

Alhamdulillah marilah kita bersama memanjat kesyukuran kehadrat Ilahi diatas Inayah dan kehidupan yang diberikan kita semua telah diberi kesempatan untuk bertemu sekali lagi dengan bulan yang muia ini RAMADHAN AL MUBARAK.

Saya dan barisan Exco baru Persatuan Pegawai Syariah Malaysia sesi 2008/10 ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan. Semoga Allah memberkati segala amal ibadah kita sepanjang bulan yang mulia ini dan menjadikan "Madrasah Ramadhan" ini sebagai medan yang terbaik untuk kita memerdekakan diri kita dari segala sifat-sifat yang mazmumah seterusnya menjadikan diri kita Pegawai-pegawai Syariah yang benar-benar bertakwa kepada Khaliqnya.

Adalah menjadi harapan yang besar dari kami dalam barisan kepimpinan yang baru dalam persatuan yang kita sayangi agar YAA,YA,Tuan dan Puan dapat menyalurkan kepada kami apa jua bentuk bantuan khususnya idea-idea yang menarik bagi kita pelbagaikan aktiviti-aktiviti persatuan bagi kebaikan bersama pada masa hadapan. Sesungguhnya kejayaan Persatuan kita ini akan hanya boleh direalisasikan dengan komitmen tinggi yang ditunjukkan oleh Exco dan juga kerjasama yang mantap dari ahli-ahli sekelian. Tanpa kalian semua siapkah kami yang berada dibarisan kepimpinan ini. Oleh itu marilah kita bersama wujudkan kesatuan pemikiran(Wihdataul Fikri) bersempena dengan Roh Ramdhan ini untuk kita Mertabatkan Syariah,Jabatan Syariah Kehakiman Malaysia dan juga Negeri-negeri serta Persatuan Pegawai Syariah Malaysia yang kita sayangi ini.

Saya juga ingin mengambil kesempatan ini untuk merakamkan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada barisan kepimpinan PPSM yang terdahulu khususnya pada era kepimpinan Tuan Hj Abdul Walid Hassan yang telah berjaya membina asas yang kukuh pada PPSM ini. Harapan kami Exco baru agar kami diberikan tujuk ajar dan diberikan teguran semasa menjalankan amanah yang besar ini untuk tempoh 2 tahun yang akan datang.

Akhir kalam suka saya ingin mengingatkan diri saya dan semua ahli-ahli supaya sentiasa berfikir dan berusaha untuk merealisasikan kesemua nasihat,saranan yang telah disampaikan oleh kesemua pembentang kertas kerja khususnya Amanat yang telah disampaikan oleh Y.A.A Datuk Ibrahim Lembut Ketua Pengarah JKSM yang kita sayangi didalam Persidangan Pegawai Syariah yang baru berakhir pada minggu lepas.

Semoga Allah sentiasa merahmati dan memberkati YAA,YA,Tuan dan Puan.

Mohon kemaafan atas segala bentuk kesilapan dan kekurangan.


Ikhlas,

DR.MOHD NA'IM BIN MOKHTAR
PRESIDEN
PERSATUAN PEGAWAI SYARIAH MALAYSIA SESI 2008/10

Tiada ulasan:

 

Sample text

Anda Pengunjung ke-

Sample Text