Social Icons

Pages

Followers

19 Januari 2009

Perutusan Presiden PPSM 2009

Segala puji bagi Tuhan Pencipta seluruh alam. Selawat dan Salam keatas junjungan Besar Nabi Muhammad s.a.w, ahli keluarga serta sahabat-sahabat Baginda.

YAA,YA Tuan dan Puan yang dikasihi sekalian

Asssalamualaikum w.b.th

Alhamdulillah, saya panjatkan kesyukuran kehadrat ilahi kerana memberi peluang kepada saya untuk menulis didalam blog PPSM ini. Saya ingin mengambil kesempatan ini(atas makluman yang saya terima dari YA Tuan Abu Bakar Timbalan Presiden PPSM) untuk mengucapkan setinggi tahniah kepada Dato’ Ketua Hakim Syarie Pulau Pinang YAA Dato’ Yusof Che’ Teh dan juga YAA Tuan Hj Hussein Ahamad Ketua Hakim Syarie Wilayah Persekutuan kerana telah dilantik sebagai Hakim Mahkamah Rayuan Syariah di JKSM. Ucapan tahniah juga kepada YAA Tuan Hj. Yusof Musa yang telah dilantik sebagai Ketua Hakim Syarie Pulau Pinang serta Mantan Presiden PPSM Tuan Hj Walid yang menyandang jawatan Jusa C (KUP) di Pejabat Peguam Negara dan juga Tuan Hj Shaarani yang dilantik sebagai Ketua Pegawai Syariah di BBG. Semoga perlantikan ini akan menaikkan semangat YAA kita untuk terus bekerja keras didalam usaha untuk memantapkan lagi sistem pentadbiran dan kehakiman syariah di Negara kita yang tercinta ini.

Saya juga ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat kembali ketanahair pada Pegawai-pegawai Syariah kita yang telah menamatkan kursus selama 4 bulan di Mesir. Semoga Allah berkati ilmu yang telah tuan/puan perolehi disana serta dapat dimanfaatkan oleh semua pegawai-pegawai syariah yang lain. Kejayaan tuan/puan sebagai kumpulan pertama akan memberikan semangat dan motivasi kepada mereka-mereka yang akan mengikuti kursus yang sama pada masa yang akan datang. Adalah menjadi harapan saya agar Exco PPSM yang telah menamatkan kursus tersebut akan mula bergerak secara aktif untuk membantu Timbalan Presiden dan Exco lain dalam menggerakkan aktiviti Persatuan yang kita sayangi ini. Kepada Tuan Zainul Rashid, selamat kembali dan bertugas semula semula di negeri kelahiran sebagai Ketua Pendaftar Mahkamah Syariah Negeri Selangor.Saya juga telah dimaklumkan tentang kembalinya kerahmatullah bonda kesayangan Tuan Zakian Dio. Ucapan takziah kepada beliau dan keluarga dan marilah kita sama-sama doakan agar roh almarhumah dicucuri rahmat dan dimasukkan dikalangan golongan salihat..Ameen

Tuan-tuan dan Puan-puan sekalian


Hari ini genap hari yang ke 22 pencerobohan rejim zionis Israel keatas bandar kelahiran Imam Shafii rahimahullah. Lebih dari 1200 rakyat Palestin telah dibunuh dan hampir 5500 yang lain telah tercedera.Walaupun rejim zionis ini telah dibekalkan dengan senjata-senjata moden dan yang tercanggih didunia,tetapi Alhamdulillah berkat kesabaran dan kekuatan yang Allah berikan kepada pejuang Hamas,tentera zionis masih dan telah gagal dalam misi mereka untuk menghancurkan pertubuhan yang dilabelkan sebagai pengganas oleh kerajaan Amerika.Setelah saya membaca dan meneliti kenyataan-kenyataan yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin HAMAS di GAZA dan PLO di tebing barat,ianya mengingatkan saya kepada kisah 2 orang sahabat yang perbualannya telah dirakamkan didalam Surah Al-Kahfi. Seorang yang berbangga dengan kebun dan kemewahan lalu mereka melakukan kezaliman ketas diri mereka dan diatas muka bumi ini lalu mereka ditegur oleh saudara mereka yang tidak memeliki sebarang kemewahan tetapi hanya ketakwaan kepada Allah s.w.t.. Apa yang kita dapat perhatikan dikalangan pemimpin Arab ada diantara mereka telah bersekongkol dengan rejim Zionis untuk menindas dan membunuh penduduk Palestin di Gaza. Kerajaan Mahmoud Abbas contohnya telan banyak membantu memberi maklumat berkaitan tempat persembunyiaan saudara-saudara mereka dikalangan pergerakan HAMAS..Kesemuanya ini dilakukan semata-mata untuk mendapatkan habuan dunia yang dijanjikan oleh rejim Zionis yang tidak berperi kemanusiaan itu.

Alhamdulillah saya mengucapkan syabas dan tahniah pada ahli-ahli PPSM kita yang sentiasa prihatin dengan jenayah yang dilakukan oleh golongan Zionis ini. Saban hari ada sahaja maklumat yang dikongsi bersama berkaitan isu kezalimam kerajaan Zionis. Saya ucapkan terima kasih pada mereka yang telah memanjangkan artikel-artikel,berita-berita yang berkaitan serta mengingatkan kita tentang produk-produk yang perlu diboikot atas alasan syarikat-syarikat tersebut telah dan sedang memberikan sumbangan kepada kerajaan zionis Israel yang terkutuk.. Sebagai ahli dalam Persatuan Pegawai Syariah ini sudah tentu kita perlu ada sikap perihatin terhadap apa yang berlaku keatas saudara-saudara kita di Gaza kalau tidak dikhuatiri kita tidak akan termasuk dikalangan mereka yang akan bersama Rasulullah s.a.w kelak( Maksud Hadith).

Berdasarkan pemehatian saya di UK ini, dari mula Rejim Zionis melakukan serangan ketasa GAZA pada 27 Disember yang lepas sehinggalah sekarang ramai rakyat Britain yang terdiri dari mereka yang bukan beragama Islam telah bersama-sama menzahirkan kemarahan mereka ketasa tindakan zalim rejim zionis.


Pada 3 minggu yang lepas hampir seratus ribu rakyat Britain telah menyertai perarakan secara aman meminta Rejim Zionis supaya keluar dari bumi Gaza. Semalam di Oxford sahaja lebih 4 ribu orang telah mengadakan perarakan yang sama. Kebanyakan mereka yang menyertai perarakan ini terdiri dari mereka2 yang bukan beragama Islam. Kehadiran mereka adalah semata-mata untuk menyatakan sokongan mereka terhadap Umat Islam di GAZA. Saya sempat bertemu dengan sekumpulan pemimpin Yahudi disini dan mereka sendiri menyatakan yang mereka mengutuk kekejaman yang telah dan sedang dilakukan oleh kerajaan Zionis Israel.

Berdasarkan scenario yang berlaku sekarang dan kita sebagai ahli-ahli PPSM perlu menunjukkan komitmen dan semangat persaudaraan dan keperihatinan kita atas nasib yang telah menimpa saudara-saudara kita di GAZA. Apa jua bentuk sumbangan boleh diberikan oleh tuan/puan sebagai ahli PPSM. Atas hasrat dan matlamat ini saya amat bersetuju dengan cadangan yang dikemukkan oleh Tuam Wan Mahyuddin dan saya telah berbincang dengan YA Timbalan Presiden melalui email supaya kita dapat lancarkan satu dana bagi membantu saudara-saudara kita di Palestin. InsyaAllah dengan sumbangan yang tuan/puan berikan nanti sedikit sebanyak akan dapat membantu meringankan beban saudara-saudara kita disana.Bagi pihak PPSM saya ucapkan terima kasih dan Jazakumullah Khairan Kathiran kepada penyumbang-penyumbang yang budiman sekalian.


Tuan/Puan yang dikasihi sekalian

Akhir kalam, percayalah janji Allah SWT akan sampai bagi memastikan Islam akan tinggi semula dan musuh-musuh Islam terutamanya Yahudi akan kembali ke era kesusahan dan penindasan seperti keadaan asal mereka. Kita meyakini usaha mereka mengumpulkan bangsa mereka di tengah-tengah negara umat Islam itu akan berakhir dengan penghapusan mereka secara total dari muka bumi Allah. Ini bersesuaian dengan maksud sebuah hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim: "Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi". Janji Nabi pastinya benar. Peristiwa ini akan berlaku bagi menamatkan siri pengkhianatan Yahudi terhadap Islam dan manusia secara keseluruhannya.


Dr. Mohd Na’im Mokhtar
Oxford, UK
18 Januari 2009

Tiada ulasan:

 

Sample text

Anda Pengunjung ke-

Sample Text